contact number

My contact number 01137063147 call/sms

Sunday, June 13, 2010

Tgh kebosanan

Hari nie tgh melepak kebosanan kat my hometown..ialah kt lembah klang hari nie nk kuar mana2pun tk best..hari Isnin la katakn..mulalah aku bosan duduk dlm umah..mak plak gie rumah nenek..aku dh la ada org oder ayam..nampak gayanya mmang aku kena turun sdiri la anta jwbnya..padahal member tue pun on the way je klau lalu tempat aku..huhu..
hari sabtu ramai btul yg dtg...ada yg dtg relaks2..ada yg dtg hit-run jer psl nk cpat..overall tinggal la ayam induk yg tk brapa cun jer..plus byk btul bapak ayam...huhuhu nk kena gie outing lg nie nampak gayanya..ayam induk yg ada nie cuma bulu jer kot tk lawa..ada gak yg nak sapu perabis tp mcm bagus jer aku nie, hehe boleh plak siap bgtau, nak buat induk ambik yg baik2 shj..biar ambik yg cantik paras rupa dan body agak2 tak cantik tk payah ambik..wife gelak jer ckp "abg nie cam pandai jer yer yer jer" haha pandai dh rupanya wifey aku wt lawak..
Patutnya igt boleh setel la urusan ptg tue jugak...kira nk tutup kedai la just sorang buyer nie jer blum dtg..so call la dia tanya jd ker tk dtg umah n reban(dah reban blakang rumah kn..)igt dia tk jd rupa2nya jd la..just tunggu wife dia hbis kelas..Member nie pun sampai la tp dh lewat sikit...leceh btul nk ajak masuk rumah pun tk sempat psl wife dia nk kira dlm cuti bersalin lg kot??? anak umur 2 bln..pilih2 ayam, timbang2 ayam..alih2 aku pun br perasan lepas wifey tegur.."bang, bro kita kang beli byk2 dia nk usung mcm mana ayam dia?" alamak!!! tkkan nk bawak masuk ayam naik Honda? nk buh dlm bonet klau keta proton mmang lpas..keta2 mahal nie sure mati psl compartment bonet biasanya fully sealed dr kabin..boleh bubuh dlm kotak letak dlm kabin tp bro kita ne bawak baby,mak mertua n anak laki dia(sgt petah berkata2 dan bijak) so automatik la aku offer anta dia..ala tk jauh pun sejam lebih2 sikit2 jer...
tk rugi beb gie tempat dia nie..walaupun dh mlm aku tgk cantik giler..ada lembu,itik telur, ayam semua dlm kawasan yg terAtur..kira cemerlang la setting reban dia..tk luas dia pagar 60'X100' jer..hehe..kat sini aku dh blaja mcm mana nk gantung net orkid htam tue..patut org gantung cantik aku wat tk cantik n tak tegang...cheh..
pastu kitorang kluar minum2 sambung borak sikit...then chow balik umah..sampai umah, mandi2 lebih kurang gie umah kawan bangla aku, kejut dia tido n paksa dia bersiap...kitorang gie mancing ikan kat melaka...
Terima kasih la kpd semua yg sudi dtg rumah sy yg kecik jer nie...yg belum dtg, jemput2 la dtg nnti...klau bkn utk beli ayam pun, dtg merapat silaturrahim sambil makan2 pun orait gak..bleh share ilmu..hehe

2 comments:

peja said...

huhu..memang nak datang tapi orang kata tu la..tengah belaja je ni..ilmu plaks takder..takut ternganga jer biler abang bercerita..tengok la biler peja dah posting nanti..kot2 nak cari baka baru ayam serama dan ayam laga..yang ada sekarang kene la diculling dulu sebab takder yang nak jaga biler peja dah takder nanti..

Megat said...

la nk ternganga pebenda...psl ayam, aku rasa kau lg tau beb..aku sampai skang tk reti beza ayam sabung baka hujung n btg kaki..aku pun tgh blaja nie..hehe klau dh pandai takde masanya nk ber blog nie,...