contact number

My contact number 01137063147 call/sms

Wednesday, May 5, 2010

Cerita pasal 10%

huhu barua btul mangkuk mana ntah call aku pepagi buta..marah2 kat aku kata aku try nk beli ayam dia murah sgt. aku nak cekik darah la apa la...ntah mana mari la umat tue...aku cakap la tak mau jual jgn jual..mula2 kata okey pastu cancell tp jgn ar deposit aku pun nk dicancelkan.so aku ckp lu baca blog gua, gua ada cerita buat pedoman nie...

alkisah....
anda yg budiman percaya tak perkara nie anda boleh lakukan??

} satu pagi2 morning tgh berdiri beratur panjang dpan gerai nasik lemak or kat dpan mesin tiket..ada mamat muka selamber jer minta RM0.10(seposen) kt anda...anda plak tolak budget harian anda adalah ngam2 RM1.00..takde citer banyak pun sure bg jer kan...

}situasi kedua

member anda jumpa anda..suka2 jer minta singgit..dalam poket ada RM10..nk bg ker??? mesti la bg kan...

} situasi ketiga...

tgh2 bulan, anak bujang anda minta RM10..anda ada RM100..nk bg ker tak??? sure tanya amikla..buat apa anda mesti tanya dia..

}situasi ke empat

hujung bulan..dpt gaji ada 1000 terlebih..kira Bonus sesaje bos company bg psl anda achieve target..wife minta RM100..=awak nak buat aper ngan duit nie? knape hr tue bg habis dh ker..sure ada dua soalan atau lebih psl duit yg anda bg tadi..

}situasi kelima...

hujung tahun...dpt bonus..RM10,000..balik kg slow2 ayah anda talk..bang ngah, kasi ayah pakai dulu RM1,000..pasti anda akan memberi reaksi sebegini...hah!!??? ayah nk buat ape? knape? byk jgak tue..ada duit tp..boleh bagi kat ayah buat ayah beli benda tue..tp mcm mahal jer org tue jual kat ayah..

perhatikan..betapa semakin lama semakin anda kaya, anda akan semakin memandang rendah kat org,semakin curiga, semakin dengki semakin makin igt anda pandai psl anda ada,org takde...padahal 10%jer..tak luak manapun...bkn besar pun anda ada 90% lg apa..kira tolong sesama umat dh la..besok2 ada plak org tolong..


so bro yg berkenaan, rileks la..nk marah pun pagi2 esok pun boleh..mcm gua, psl dh terbangun tido..gua type la benda nie..modal kluar amik ayam RM1k, tolak2 begitu begini dpt la untung RM150..tolak gaji gua lg ada la RM100 untung..hehe 10% jer tue..bkn cekik darah..mmang la lg tinggi dr simpan kat ASB...penat gak weh bwk keta jejauh..tunggulah ayam aku sdiri byk nnti...aku blanja kau makan ayam goreng berempah aku masak sdiri..rileks erk tak mau gaduh2..standard la lu maki gua dlm phone biar gua maki lu dlm blog..hehehe if we can't be friends...then let not us be enemies ok!..

1 comment:

cikgu peja ladang said...

saya tak berapa faham dengan citer abang..tapi memang tak patot la orang tu nak sound gitu..kalau saya mahu orang tu mengucap panjang dengan kata2 pujangga yang saya lontarkan balik padanya..sabar ekk..ramai lagi orang yang leh jual ayam kat abang..jangan risau..setakat ayam kampung tu berlambak orang ada..take it easy k..cayuk22..